5 t/m 11 November - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu 5 t/m 11 November - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu

5 t/m 11 November

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Nog even een kort verslag over de week van 5 t/m 11 november. Ik heb niet eerder de tijd gehad om iets op waarbenjij.nu te zetten. Het was een rare week, het begin was leuk maar het had niet zo’n leuk eind.

Maandag 5 November was het Bonfire night, dat is de dag waarop overal in Engeland kampvuren en vuurwerk is om te vieren dat Guy Fawkes het parlement ooit wilde opblazen. Er was een officieel feest maar ik ben samen met een aantal andere erasmus studenten naar een heuvel gegaan om naar het vuurwerk te kijken, we zagen er alleen niet veel van omdat het vuurwerk aan de andere kant van de heuvel was :P

Woensdag zijn mijn huisgenoten en ik met Lisa’s vriendje naar een pub gegaan omdat hij de volgende dag weer terug naar huis zou gaan en de volgende dag gingen ik, Camilla en Jonas naar de Graduate. The Graduate is een pub in het centrum waar ze op donderdagavond een kortingsavond voor studenten hebben, dus er gaan ook veel andere uitwisselingsstudenten heen. Het was heel gezellig, ik wilde vroeg naar huis gaan om aan mijn essay te werken maar dat is niet gelukt.

Zaterdag 10 November zijn we naar het stadion van Manchester United geweest! We moesten om 8 uur verzamelen bij de studentenvereniging en toen we daar aankwamen stonden er maar een paar mensen, en die zagen er allemaal uit alsof ze allang niet meer op school hoorden te zitten. Wij hadden verwacht dat er heel veel internationale studenten zouden zijn maar dat viel dus een beetje tegen. We gingen met de bus naar het stadion en daar aangekomen kregen we een rondleiding in en rond het stadion en in de kleedkamer en spelersruimte. Het was heel leuk en we hebben veel foto’s gemaakt, na de rondleiding zijn we nog naar het museum geweest waar ze allemaal prijzen, t-shirtjes en foto’s hadden. Daarna hadden we nog wat tijd over voordat de bus weer vertrok en dus hebben we niet zo lekkere patat gegeten bij een patatzaak om de hoek van het stadion.

Zondag kreeg Danique te horen dat haar moeder overleden was :(. Dat is natuurlijk echt verschrikkelijk, het was zo onverwachts! Wij voelden ons ook heel erg rot erom maar dat is natuurlijk niks vergeleken met waar zij nu doorheen gaat. Mijn huisgenoten en ik hebben de hele dag bij haar gezeten en met haar gepraat en de volgende dag ging ze 's ochtends met het vliegtuig terug naar Nederland gaan om daar alles te regelen. Ze heeft al haar spullen ingepakt en de volgende ochtend hebben we haar samen naar het station gebracht. Het is wel een raar gevoel dat haar kamer nu helemaal leeg is, en we denken aan haar. Ze weet nog niet of ze nog terugkomt, ze moet thuis natuurlijk een hoop regelen.