Lisette op bezoek - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu Lisette op bezoek - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu

Lisette op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Zaterdag 20 Oktober kwam Lisette. Ik heb haar opgehaald op manchester airport en we zijn samen met de trein naar Sheffield gegaan. Het was echt leuk om haar weer te zien! Zondag hebben we de trein genomen naar Hope, een klein dorpje in het Peak District. Het was prachtig weer, zonnig en niet zo koud, en we hebben een leuke wandeling door de heuvels gemaakt. Het dorpje was heel klein maar wel mooi, maar het lag wel nog een mijl van het treinstation en op de terugweg moesten we rennen om de trein te halen. ’s Avonds hebben we bij de McDonalds in Sheffield gegeten, lekker makkelijk :D.

Maandag heb ik Lisette ’s ochtends een deel van de stad laten zien en ’s middags is ze meegegaan naar mijn school omdat ik toch maar een uurtje les had. Daarna hebben we nootjes gekocht en samen met Danique eekhoorns gevoerd in de botanische tuinen vlak bij mijn campus. De eekhoorns waren helemaal niet bang voor mensen, ze aten zo uit je handen en eentje klom zelfs op schoot en in onze kleren! Het was wel gezellig alleen hadden we aan het einde niet zo’n zin meer om terug te lopen omdat we nog steeds spierpijn hadden van de vorige dag :P.

Dinsdag spraken we na mijn lessen af bij het treinstation en zijn we met de trein naar Meadowhall gegaan. Daar hebben we lekker gewinkeld en Lisette heeft nog een trui en een tas gekocht en ’s avonds hebben we thuis een film gekeken die we van mijn huisgenoot hebben gekregen.

Woensdag zijn we weer de stad ingegaan, we zijn naar de kathedraal geweest en naar het gedeelte van de stad dat ze nog niet had gezien. Bij Chippie, een bekende fish&chips zaak, hebben we een ‘kleine’ (best grote) bak chips gegeten. Om twee uur had ik les en ging Lisette even terug naar mijn kamer en rond vijf uur hebben we bij de pizzahut gegeten met Danique. Daar hebben ze een leuke aanbieding dat je tot 5 uur voor 6 pond een pizza, knoflookbrood en onbeperkt salade en drinken krijgt. Dus daar hebben we nog wel een tijdje gezeten :).

Donderdag zijn we ’s ochtends met de trein naar manchester airport gegaan om Jessy en Eline op te halen! Die kwamen een nachtje bij me slapen voordat we de volgende ochtend naar Londen zouden gaan. We zijn nog even met ze vieren het stadscentrum van Manchester in geweest en daarna heb ik Lisette weer terug naar het vliegveld gebracht waar rond vier uur haar vlucht richting huis weer vertrok. Dat was wel een beetje moeilijk hoor, dat zij naar huis ging en ik hier nog twee maanden blijf. ’s Avonds was het wel gezellig, Jessy, Eline en ik hebben wat gedronken in een pub in het centrum en later kwamen mijn huisgenoten en een paar andere Erasmus studenten ook nog even bij ons zitten. Het werd wel een beetje laat en de volgende ochtend vertrok onze trein om 7.40 alweer richting Londen terwijl ik nog best moe was van de week dat Lisette hier was. Wat ik in London heb gedaan zet ik wel in een volgend verslag aangezien deze al best lang begint te worden!

Om alle foto's te bekijken, klik links in het overzicht op foto's. Ik heb gemerkt dat ze niet allemaal beneden staan.

  • 03 November 2012 - 14:45

    Trees En Piet:

    hoi marieke wat weer 'n leuk verslag,hele verhalen over Liset.dus het was erggggggggggg gezellig dat ze bij je was,en 'n beetje jammer dat het zo snel om gaat.Nog 'n leerzame tijd daar,en zo af en toe genieten.
    Groet Trees

  • 04 November 2012 - 12:44

    Anneke:

    Hoi marieke ik kan me goed voorstellen dat je het even moelijk had dat lisette naar huis ging want jullie hadden een leuke week samen wat leuk die eekhoorns ze zijn inderdaad erg tam zeg we zijn gister naar snertpop geweest was erg luid maar ja dat schijnt erbij te horen er was eenband die speelde liedjes van. Qeendie vond ik onwijs goed straks gaan we naar agnes want die is jarig nou marieke ik volg je sucses liefs xxx

  • 04 November 2012 - 12:44

    Anneke:

    Hoi marieke ik kan me goed voorstellen dat je het even moelijk had dat lisette naar huis ging want jullie hadden een leuke week samen wat leuk die eekhoorns ze zijn inderdaad erg tam zeg we zijn gister naar snertpop geweest was erg luid maar ja dat schijnt erbij te horen er was eenband die speelde liedjes van. Qeendie vond ik onwijs goed straks gaan we naar agnes want die is jarig nou marieke ik volg je sucses liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Marieke

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 20308

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 13 Januari 2012

Sheffield

Landen bezocht: