Eerste week - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hallo allemaal,

Hoe gaat het in Nederland? Hier gaat alles goed, sorry dat het zolang duurde voordat ik wat van me laat horen maar ik heb het heel druk gehad. Vandaag was de eerste dag dat ik niks hoefde te doen en dat had ik ook echt even nodig.

13 september kwam ik samen met een ander meisje van mijn school aan het einde van de ochtend in Manchester aan. We werden door een team van de universiteit opgewacht en met een bus naar de universiteit gebracht. Vanaf daar werden we door een taxi naar de accommodatie voor de eerste nacht gebracht. Het gebouw was oud en stonk en de meubels waren helemaal versleten maar we kwamen wel al twee meisjes uit Duitsland tegen waarmee we hebben gegeten dus dat was wel gezellig.

De volgende dag deden we mee aan het househunting event, met in totaal 13 studenten hebben we 12 huizen bekeken. Je zou denken, genoeg keuze! Maar helaas namen de meeste huisbazen alleen studenten aan die een heel jaar bleven en één van de huizen zou zelfs pas over twee weken helemaal klaar zijn dus daar konden we sowieso niet in! Het laatste huis dat we bezochten was een huis in het studentvillage, het zag er wel leuk uit en het maakt niet uit hoe lang je er blijft. De volgende dag zijn we er met z’n zessen ingetrokken. Ik woon samen met Danique uit Nederland, die dezelfde opleiding als ik doet, Lisa uit Duitsland, Camilla en Jonas uit Denemarken en Manish uit India. Het is heel gezellig en we spreken ook nog wel eens af met andere studenten die we met het househunting event hebben ontmoet. Ons huis heeft zes slaapkamers, twee badkamers en een gezamenlijke woonkamer/keuken en het is gelegen in een soort omheind dorp waar in totaal 600 studenten wonen. Het enige nadeel is dat het dorp bovenop een heuvel ligt en we dus boodschappen telkens tegen de heuvel op moeten sjouwen.

De eerste twee dagen hebben we schoongemaakt en spullen voor het huis gekocht want we moesten zelf pannen, borden, bekers bestek, een vuilnisbak en een waterkoker etc. kopen. Maandag 17 september kwamen mijn ouders al op bezoek. De eerste dag heb ik ze Sheffield laten zien en de tweede dag zijn we naar de botanische tuinen en het hele grote winkelcentrum meadowhall geweest. Woensdag de 19e moest ik voor de eerste dag naar school voor mijn oriëntatie. Van woensdag tot vrijdag hebben we allemaal presentaties en spellen gedaan om elkaar, de school en de stad te leren kennen. Er zitten heel veel uitwisselingsstudenten op mijn school uit allemaal verschillende landen waarvan er heel veel uit China komen. Soms lijkt het net alsof we op een Chinese universiteit zitten :).
Donderdag zijn mijn ouders weer naar huis gegaan en ’s avonds was er nog een feest voor internationale studenten.

Gisteren zijn we met school naar Chatsworth house gegaan, dat is een groot landhuis hier ongeveer 50 min met de bus vandaan. In het huis zijn ook delen van bekende films zoals pride and prejudice opgenomen. Het was er heel druk, er stond een file van auto’s toen we aankwamen, maar het was wel de moeite waard. Het huis was prachtig en de tuinen ook.

Komende week moet ik twee dagen naar school om me in te schrijven en voor informatie en 1 oktober beginnen de lessen! Ik hoop dat ik nu wat eerder de tijd heb om jullie wat meer te vertellen.

  • 23 September 2012 - 20:26

    Marlieke:

    Hee Mariek,

    Ben ik toch even de eerste bezoeker van jouw blog!
    Leuk om jouw eerste ervaringen te lezen. Ik zal een vaste volger van jouw blog zijn, zodat je het niet voor niets schrijft, haha.
    Hoe verloopt het contact met Johnny nu je in Engeland zit :P?

    Succes daar en ik zie je met de kerst! Dan kunnen we Turkisch für Anfänger de movie gaan kijken :).

    x Marlieke

  • 23 September 2012 - 20:32

    Marieke Meijer:

    Haha :P Ik hou je er aan hoor, nu moet je alles lezen ook al schrijf ik iets heel saais. Maar je weet toch dat hij altijd overal heenrijst! :P En hoe gaat het met jou vader? Ik sprak een paar duitsers maar die hadden de film wel al gezien :S Ik wil hem ook zien!! :D

  • 24 September 2012 - 19:55

    Marjan:

    Hee, Mariek, toch nog ff tijd gevonden? Leuk!
    Hoewel skypen ook errug gezellie is natuurlijk; vooral als Kit in de buurt is die je kopjes geeft (aahhhhhhhhhhhhh, lief!) Heel veel plezier en ik zal je link aan de family sturen.
    Oja - groetjes aan je vader daar (hihi)
    Love, je mom XXX

  • 24 September 2012 - 21:12

    Annemarie:

    Hee Marieke!

    Wat leuk om zo jouw studiereis te volgen!
    Kel in Zuid-Afrika en jij in Engeland! Wat een reislustige familie zo!
    Zo te zien heb je het al lekker naar je zin! Hopelijk bevalt de studie daar ook!
    Ik ben ook reislustig maar op een andere manier haha
    Hard werken nu om samen met Daan een keer lekker op vakantie te kunnen ;-)
    Nou ik blijf je volgen hoor!!

    Veel plezier!
    Liefs, Annemarie

  • 24 September 2012 - 22:49

    Margriet:

    Veel plezier daar Marieke, en leuk dat je ons mee laat genieten van je avonturen!

  • 25 September 2012 - 16:56

    Kelly:

    Hee Mariek,

    Wat leuk dat je een weblog bijhoudt! Ik ga je zeker volgen hoor :-).
    Heel veel succes in Sheffield, zet m op op school maar geniet vooral!

    Dikke kus uit Zuid-Afrika!

  • 25 September 2012 - 20:02

    Marijke:

    Heel veel plezier en succes met de studie. We houden je in het snotje. haha

  • 25 September 2012 - 21:28

    Lou Klaver:

    Marieke. Wat leuk om zo van je verhalen te genieten. Nel heeft een mooie verjaardag gehad, was gezellig.
    Zondag nog met martijn, Esther en de meiden en ook ineke nog naar bloemencorso geweest.Heel mooi en mooi weer.
    Maandag slecht weer en vandaag nog een grote strandwandeling gedaan en het laatste stuk drijfnat geregend maar was evengoed heerlijk hoor.


    Groeten Lou

  • 27 September 2012 - 09:58

    Alie Appelman:

    Hey Marieke wat een leuk verslag, ik hoor tussen de regels door dat jij je wel vermaakt daar, dat is voor je vader en moeder ook wel prettig ik weet er alles van met af en toe een dochter in het buitenland
    (Romy zit nu voor 4 maanden in Gent).
    Heel veel plezier nog en af en toe een beetje je best doen he.
    Groetjes Alie.

  • 28 September 2012 - 19:44

    Trees En Piet:

    Hoi Marieke.
    Zo te lezen vermaak jij je daar wel.En leuk dat je met 6 meiden in een huis woont.
    Gezelligggggggggg, nog even genieten en dan lerennnnnnnn.
    Mooie foto's had je gemaakt.je kamer ziet er netjes uit.
    Veel plezier groet Trees en Piet

  • 30 September 2012 - 14:49

    Anneke En Con :

    hoi marieke , eindelijk zit ik op je blog ik had net een reactie op de tablet klaar floepte mijn tekst weg dus doe ik het nu maar op de computer.als ik je blog zo lees heb je het erg leuk met je mede studenten dat is fijn om te horen want leren is leuk maar het is ook belangrijk dat je goed met elkaar kan opschieten. ik had al begrepen dat je het erg druk hebt gehad in de eerste week ik hoop dat je nu weer fit bent want je was erg verkouden zei je ik het deze week ook bedrijvig maandag,dinsdag oppas, woensdag wilde de jongens
    voor een nachtje want dan konden ze in oostwoud spelen en dat mocht natuurlijk van oma en opa en vrijdag was thijs jarig die werd alweer 7 jaar ,was erg gezellig waren half twee thuis.con heeft vandaag een snoek gevangen van 85 centimeter zijn dag kon niet meer stuk helemaal trots. over een paar weken gaan op zwaagdijk jumbo,aldi,wibra (kledingzaak net zoiets als zeeman) en een dierenzaak actcion in een groter pand dus het word een heus winkelcentrum agnes en peter zijn er blij mee lekker op loopafstand
    nou marieke mijn nieuwtjes voor nu zijn op veel succes met je studie en veel plezier met elkaar en we volge je weer gr.xx

  • 01 Oktober 2012 - 00:33

    Marieke Meijer:

    Bedankt voor alle reacties! Leuk om te horen dat het bij jullie ook goed gaat. Ome Con en tante Anneke, nog gefeliciteerd met Thijs! Ik hoop dat hij een leuke verjaardag heeft gehad. Ik zal kijken of ik binnenkort weer een verslagje kan maken. xx

  • 01 Oktober 2012 - 00:33

    Marieke Meijer:

    Bedankt voor alle reacties! Leuk om te horen dat het bij jullie ook goed gaat. Ome Con en tante Anneke, nog gefeliciteerd met Thijs! Ik hoop dat hij een leuke verjaardag heeft gehad. Ik zal kijken of ik binnenkort weer een verslagje kan maken. xx

  • 01 Oktober 2012 - 00:33

    Marieke Meijer:

    Bedankt voor alle reacties! Leuk om te horen dat het bij jullie ook goed gaat. Ome Con en tante Anneke, nog gefeliciteerd met Thijs! Ik hoop dat hij een leuke verjaardag heeft gehad. Ik zal kijken of ik binnenkort weer een verslagje kan maken. xx

  • 04 Oktober 2012 - 15:55

    LINDA:

    Hoi Marieke.
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt daar. Ik blijf je volgen.
    groetjes Linda

  • 09 Oktober 2012 - 10:22

    Liesbeth Meijer:

    he marieke
    lees alde leuke berichtjes , zal ik ook maar eens reageren , hoor natuurlijk veel van je mam
    ben blij dat je het naar je zin hebt, geniet er maar van , buiten alle drukte om dan.
    we blijven je berichtjes lezen, hoop dat er snel weer wat te lezen valt.
    groetjes liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Marieke

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 4214
Totaal aantal bezoekers 20320

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 13 Januari 2012

Sheffield

Landen bezocht: