Alweer een maand weg - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu Alweer een maand weg - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Marieke Meijer - WaarBenJij.nu

Alweer een maand weg

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn vorige bericht heb gestuurd en ik heb het hier nog prima naar mijn zin. De tijd gaat zo snel, ik kan niet geloven dat ik hier vandaag alweer een maand zit. Ik heb ook alweer wat leuke dingen om naar uit te kijken, 20 Oktober komt lisette bij me logeren en de 26e ga ik met Eline, Jessy, Zara en Melissa naar londen. Verder organiseert de universiteit ook veel uitjes voor internationale studenten in Sheffield en eromheen om de omgeving en de mensen te leren kennen. Ik vind Sheffield een leuke stad, er zijn veel bomen en het heeft een leuk centrum, en de mensen zijn ook heel aardig!

Na mijn vorige verslag begon mijn inschrijving en moest ik voor het eerst naar mijn campus. Sheffield Hallam university heeft namelijk twee campussen, de City Campus die op ongeveer 20 min lopen van mijn huis ligt en de Collegiate Crescent Campus, waar ik de meeste lessen heb, die op ongeveer 40 min lopen ligt. Dus nu loop ik elke keer 40 min naar school en terug, het voordeel is wel dat ik maar drie vakken heb waarvan een op de city campus wordt gegeven. Op maandag heb ik om 14.00 een lecture over politieke denkers van 1 uur, op dinsdag heb ik van 12 tot 14.00 les en van 16.00 tot 17.00, op woensdag van 14.00 tot 16.00 en op donderdag van 15.00 tot 16.00. Dus ik kan elke dag uitslapen! De leraren zijn heel aardig en gelukkig ook wel redelijk goed te volgen. We zitten in klassen met Britse studenten en een paar andere uitwisselingsstudenten uit Polen en Slowakije.

26 September heb ik, met twee huisgenoten, meegedaan aan een cookalong. Samen met een aantal andere uitwisselingsstudenten hebben we een gerecht uit Sheffield gemaakt in een wijkcentrum in de stad. Het was wel jammer dat er te weinig te doen was voor iedereen, uiteindelijk heb ik alleen maar twee uien gesneden en in een pan geroerd. We hebben een chicken pie, een vegetable pie en mashed potatoes en mushy peas gemaakt. De taarten waren wel lekker maar de erwtjes zagen eruit als een vieze groene drab en ze smaakten net zo vies als ze eruit zagen ;).

De dag erna zijn we 's middags naar een gratis barbecue geweest en 's avonds naar een student lock in in meadowhall (een heel groot winkelcentrum net buiten de stad) geweest. Dit was een avond waarvoor studenten zich konden opgeven en dan kreeg je een speciaal polsbandje waarme je 10 tot 25 % korting kreeg in de meeste winkels. Het was heel leuk en er waren ook veel acties maar het was wel heel druk. In sommige winkels slingerde de rij voor de kassa de hele winkel rond, en het waren best grote winkels!

Afgelopen vrijdag heb ik pannenkoeken gebakken voor mijn huisgenoten. Een tijdje geleden hebben mijn Deense huisgenoten deense gehaktballetjes gemaakt dus nu wilde ik iets nederlands voor ze maken, en boerenkool hebben ze hier niet. Ze vonden de pannenkoeken wel heel lekker, ik eet zelf vaak pannenkoeken met Spek, Kaas, Appel en Stroop. Mijn huisgenoten vonden dit wel raar maar ze hebben ze toch geprobeert met suiker i.p.v. stroop omdat ze hier geen stroop hebben en ze vonden het lekker.

Zaterdag zijn we naar een voetbalwedstrijd van Sheffield Wednesday tegen Hull geweest. Via school konden we kaarten voor 8 pond kopen dus we zijn er met z'n elven heen gegaan. Helaas verloor Sheffield Wednesday, maar het was wel leuk om een keer mee te maken. 's Avonds zijn we nog naar een housewarming party gegaan en zondag zijn we naar een gratis lunch in de Sheffield Kathedral gegaan. De lunch was ook heel leuk, we kregen lasagne, garlic bread, cheesecake en thee.

Gisteren was mijn huisgenoot jarig dus hij gaf een feestje. Het was heel gezellig en voor vanavond zijn we uitgenodigd door de buurman van mensen uit een ander huis, die gisteren ook op ons feest was, om bij hem een curry te komen eten. Dus daar gaan we zo heen.

Dit was het wel ongeveer! Ik heb nu mijn Britse simkaart erin dus ik ben tijdelijk even niet meer bereikbaar op mijn nederlandse simkaart. Als je mijn nummer nog wil kan je me een mailtje of bericht sturen.

  • 12 Oktober 2012 - 10:42

    Anneke:

    Wat weer en leuk verslag marieke ,de tijd gaat snel h'e als je het leuk hebt en dat je dat hebt merk ikduidelijk uit je verslag, en wat leuk dat lisette naar je toe komt nou geniet er maar van want voor je het weet ben .je weer hier gr.xxx

  • 12 Oktober 2012 - 16:11

    Jacqueline H.:

    Hoi Marieke, heb via Google je link opgezocht en mezelf even "Bij" gelezen. Volgens mij heb je het reuze naar je zin. De foto's zien er ook leuk/mooi uit. Veel succes verder met alles wat je daar doet ;)
    Groetjes

  • 12 Oktober 2012 - 21:37

    Jan P:

    Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt daar in de UK. Als je nog vermaak zoekt heb ik een tip; darten in de pub is de nationale sport. De Hollandse ponden zullen wel op zijn, dus weer nieuwe uit de muur. Erwtensoep is ook echt Hollands, Lisette kan wel een paar blikken meenemen. Veel plezier en geniet ervan. JL&L

  • 20 Oktober 2012 - 19:33

    Trees En Piet:

    Hoi Marieke.Leuk dat Liset naar je komt,gezellig, zo te zien heb je erg naar je zin,en 'n gezellige boel aan tafel,alleen het eten zag er 'n beetje vreemd uit met dat groene spul,het zal heus lekker wezen.nou heel veel lol met je zus,en ga maar lekker genieten saampies,doegie Trees en Piet.

  • 21 Oktober 2012 - 16:45

    Marijke:

    Hai Marieke,
    ik snap wel dat die erwten niet lekker waren, zo zien ze er op de foto ook precies zo uit JAK...
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier samen met je zusje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Marieke

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 20290

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 13 Januari 2012

Sheffield

Landen bezocht: